Monday, January 11, 2016

Nailstorming - Mon vernis favori - octopus's garden ft. La Force!

Je vous l'avais promis, et je le fais, je n'ai pas mis plusieurs mois entre la rédaction de cet article et celle du précédent, ouf! Je m'y remets doucement mais surement! Le thème du nailstorming de la semaine (oui, je sais, je suis en retard, mais on s'en fiche!) est "mon vernis favori". Quand on est une NPA, choisir son vernis favori est un cruel dilemme! J'hésitais entre Saint-George, Octopus's Garden (mon premier duochrome et mon premier vernis Indie, forcément, on y est attaché!) et le Nfu oh n°51 (Nfu oh, c'était mes premiers flakies! Avant la folie du holo, il y a eu une folie des flakies... je me sens vieille comme NPA XD). Et puis, je me suis dit, vu que le n°51 est superposable et violet, comme Octopus's garden, que je pouvais les combiner pour des reflets de diiingues!!! Et comme le thème de janvier du Nail Challenge Collaborative est "purple", je me suis dit bingo! Par contre, niveau déco, j'ai pas pensé à mettre en avant le vernis en soit, j'ai fait une déco bien chargée, comme d'habitude... Mais on voit quand même bien le vernis, promis! 

I made a promise, and I kept my word, it didn't take me several months between the last post and this one! I'm getting back to blogging, slowly but surely! This week's nailstorming's theme (yes, normally it's on Sundays, I'm late, but we don't care, okay?) is "my favourite polish". Choosing a favourite polish is a very tough task for a true NPA! I ended up hesitating between Saint-George, Octopus's Garden (my very first duochrome and very first Indie polish, so I naturally particularly love this polish), and the Nfu Oh n°51 (Nfu oh was my first brand for flakies polishes. Before the holo craze, there was a flakies trend. I feel like a very old NPA... XD). And then, I thought "hey, you can apply the Nfu oh on other polishes!" so I decided to combine both to get crazeyyyy colours!!! And since January's Nail Challenge Collaborative's theme is "purple", I thought it would be a good idea for that too! However, instead of doing a manicure that layed the stress on the polish itself, I did a very dense decoration, as usual... But you can still get a clear look at the polish, I promise!

Comme je suis allée voir star wars au cinéma, j'ai eu envie de faire un nail art inspiré du film. J'ai eu envie de dessiner des droïdes, parce que ce sont toujours mes personnages préférés! On voit donc ici BB-8 qui est triste, et R2D2 qui pionce... Si vous avez vu le film, vous comprendrez! ;-)

Since I saw star wars not long ago, I wanted to do a nail art inspired by this film. I wanted to draw droids, because they always are my favourite characters! So here are BB-8, who is sad, and R2D2, who is sleeping... If you have seen the film, you'll understand! ;-)











Mon petit doigt me dit qu'au moins un autre nail art star wars verra le jour sur le blog dans les jours à venir ;) Sur ce, je vous laisse, et que la force soit avec vous!

A little bird told me that you will see at least one other star wars manicure very soon on the blog! It is now time for me to leave. May the force be with you!


1 comment:

  1. I love it!! I watched the new Star Wars film recently too (...twice) and I'm obsessed with BB-8 I definitely need to do some nails of that too :)

    ReplyDelete