Wednesday, December 3, 2014

Little black dress for winter - McCall's 6801

Coucou tout le monde! Alors aujourd'hui on quitte l'univers du nail art pour un instant couture, avec une petite robe noire à manche 3/4, donc adaptée à une météo plutôt froide, avec le patron M6801. C'est une robe drapée, ce qui n'est pas facile à prendre en photo avec du noir... Mon chéri a eu du mal avec l'appareil en plus, c'était assez drôle XD Breeef, cette robe est trèèès loin d'être parfaite, mais c'est seulement mon troisième vêtement cousu... 

Hello everyone! Today, we are leaving the nail art world for a short sewing moment, with a long-sleeved dress, which is therefore nice for a colder weather, with the pattern M608. It is a gathered dress, which was quite difficult to photograph properly, because it's black... Besides, my boyfriend had some issues with the camera, so it was funny XD Well, anyway, this dress is far from perfect , it's only the third piece of clothing that I have sewn...

Et me voici toute apprêtée pour fêter l'anniversaire de ma maman:
And here I am, all ready to celebrate my mother's birthday:



Là je suis toute blanche, mais c'est là qu'on voit le mieux la robe... Donc tant pis XD
On this one, I'm soo white, but it's on this picture that you see the dress the best XD

J'espère que ça vous aura plu! Gros bisous
I hope you enjoyed this article! xoxo

4 comments:

  1. Wow, red lips look so gorgeous on you *___*
    Hope you had fun at your mother's birthday ^.^

    ReplyDelete
  2. That dress looks amazing!! You're so talented, and you looked lovely for that celebration!! :)

    ReplyDelete
  3. Superbe tu t'ameliore chaque fois. Continue la couture est faite pour toi. Bisous
    Fred

    ReplyDelete
  4. So sexy cette robe ! J'adore !

    ReplyDelete